پکیج تصفیه فاضلاب هوازی

پکیج تصفیه فاضلاب هوازی

هنگامی که فاضلاب دارای غلظت بالایی از مواد آلی محلول باشد ،  پکیج تصفیه فاضلاب هوازی به دلیل سادگی و هزینه کم ، رقابتی ترین گزینه استتنها نیاز برای استفاده رضایت بخش از این فن آوری این است که آلودگی قابل تجزیه بیولوژیکی است و هیچ ترکیب زیست کش در فاضلاب تصفیه شده وجود ندارد.

 پکیج تصفیه فاضلاب هوازی براساس توانایی میکروارگانیسم ها در تجزیه مواد آلی موجود در فاضلاب برای رشد خود استعلاوه بر مواد آلی ، میکروارگانیسم ها برای رشد به آب حاوی مواد مغذی ، عمدتا ازت و فسفر نیاز دارندمتعاقباً ، جداسازی این میکروارگانیسم ها از آب ساده و اقتصادی می شودبنابراین ، میکروارگانیسم ها مسئول از بین بردن مواد آلی موجود در آب ، اعم از جامد و محلول هستند.

مجموعه میکروارگانیسم ها از نظر گونه ای بسیار متنوع و غنی است و ترکیب دقیق آن به خصوصیات فاضلاب تصفیه شده و شرایط فرآیند فن آوری بستگی دارد ، زیرا این نوعی اکوسیستم است که دائماً با تغییر شرایط خارجی سازگار است.

حذف مواد آلی قابل تجزیه زیست و همچنین نیتروژن و فسفر با  پکیج تصفیه فاضلاب هوازی ، اقتصادی ترین و ساده ترین راه برای تصفیه فاضلاب استبه همین دلیل ، دقیقاً چنین تصفیه ای است که عمدتا برای فاضلاب شهری و صنعتی استفاده می شود.

محدودیت های این نوع تصفیه با تجزیه بیولوژیکی آلاینده ها و وجود فاضلاب در موادی که از رشد میکروارگانیسم ها (بیوسیدها) جلوگیری می کنند ، ارتباط دارد.

 

طیف گسترده ای از گیاهان در تصفیه خانه فاضلاب راکتور بیولوژیکی را برای یافتن فرآیند بهینه برای هر کاربرد ارائه می دهدما در طراحی ، ساخت ، نصب و راه اندازی انواع تصفیه خانه فاضلاب تجربه گسترده ای را به دست آورده ایم.

تجربه گسترده ما با انواع تمیز کردن زیر مرتبط است:

·         راکتورهای هوازی

·         راکتورهای بی هوازی

ما راکتورهای بیولوژیکی ممبران (MBR) ، راکتورهای بیو تخت متحرک (MBR) و راکتورهای غشایی متوالی (PMR) برای طراحی گیاهان  پکیج تصفیه فاضلاب  خود داریم:

·         راکتور لجن فعال:  روند بیولوژیکی هوازی مداوم ؛ فرآیند  پکیج تصفیه فاضلاب با زیست توده در حالت تعلیقموثر و زنده است.

·         راکتور بیولوژیکی متوالی (PBR): یک  فرایند بیولوژیکی هوازی متناوببسیار متنوع و انعطاف پذیر.

·         راکتور بیولوژیکی غشایی (MBR):  فرآیند بیولوژیکی به فضای کمی نیاز دارد و پساب ثانویه با کیفیت بالا تولید می کند.

·         راکتور بیولوژیکی بستر متحرک (MBR): یک  فرآیند بیولوژیکی هوازی با زیست توده ثابتکارایی بیشتر

·         BIOCARB:  فرآیند بیولوژیکی هوازی زیست توده ثابتنظافت بسیار کارآمد و کاملیک گزینه عالی در بسیاری از موارد.

·         راکتور UASB:  فرایند بی هوازی ایده آل برای فاضلاب با بارهای آلی بالاهزینه های جاری بسیار کم.

·         راکتور RAFAC::  فرآیند بی هوازی برای کنترل بارهای آلی زیاد بهینه شده استیک روند بسیار رقابتی.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب 

·          پکیج تصفیه فاضلاب اقتصادی ترین روش برای حذف آلاینده های زیست تخریب پذیر از فاضلاب است

·              این یک سیستم ضد عفونی قابل استفاده برای طیف گسترده ای از انواع فاضلاب است

·         عملیات ساده و عمدتا خودکار است

·         فاضلاب تولید می شود که می تواند توسط فرآیندهای سوم مورد استفاده مجدد قرار گیرد

·         فرایندهای فشرده ای اتفاق می افتد که برای انجام تمیز کردن مطلوب جریان های بزرگ به فضای زیادی نیاز ندارند

·         در مورد تصفیه بی هوازی ، تولید لجن (لجن) به حداقل می رسد و می توان بیوگاز ارزشمندی را بدست آورد که منبع انرژی مهمی است.


برنامه های کاربردی پکیج تصفیه فاضلاب 

·         فاضلاب شهری

·         فاضلاب خانگی و کوچک شهری

·         فرآوری آب برای صنایع غذایی

·         فاضلاب صنعت نساجی

·         فاضلاب از مزارع و کشتارگاه ها



عملکرد / اصل عملکرد این فناوری پکیج تصفیه فاضلاب 

میکروارگانیسم ها می توانند با استفاده از اکسیژن (رشد هوازی) یا نه (رشد بی هوازی) و با استفاده از دو نوع مسیر متابولیکی بسیار متفاوت ، مواد آلی را تجزیه کنندهر زمان که میکروارگانیسم ها اکسیژن داشته باشند ، با استفاده از متابولیسم هوازی رشد می کنند ، زیرا این امر بیشترین انرژی را برای آنها فراهم می کندمتابولیسم بی هوازی فقط در شرایطی که میکروارگانیسم ها اکسیژن ندارند ، فعال می شوداگر آنها مواد مغذی داشته باشند ، توانایی ادامه رشد را به سلول ها می دهد ، اما با انرژی بسیار کم.

انتخاب نوع فرآیند بیولوژیکی باید در هر مورد خاص با توجه به ویژگی های پساب  در  تصفیه خانه فاضلاب شده تجزیه و تحلیل شود.

  


سیستم هوازی

در تصفیه خانه فاضلاب هوازی یا  پکیج تصفیه فاضلاب هوازی با اکسیداسیون ، بر اساس توانایی میکروارگانیسم ها در تجزیه مواد آلی با استفاده از اکسیژن به عنوان گیرنده الکترون استاین اجازه می دهد تا سلول ها به بازده انرژی بالایی دست یابند ، که منجر به تولید مقادیر قابل توجهی لجن می شود.

انواع مختلفی از فرایندهای  پکیج تصفیه فاضلاب هوازی هوازی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

·         فرآیند متداول (لجن فعال): با این  پکیج تصفیه فاضلاب هوازی هوازی ، زیست توده در داخل راکتور بیولوژیکی آزادانه یا به حالت تعلیق رشد می کند و باعث ایجاد لخته ها می شوداین یک سیستم پرکاربرد و با کاربرد آسان است.

·         راکتورهای متوالی (FGP): تمیز کردن FGP یک عمل دسته ای است و تمام فرایندها به ترتیب و با گذشت زمان در یک مخزن انجام می شونداین گزینه مناسبی برای صنایعی است که مقادیر کمی پساب تولید می کنند ، اما از نظر خصوصیات دارای تنوع زیادی هستند.

·          راکتورهای غشای بیولوژیکی (BMR): خالص سازی مانند فرآیند معمول است ، با این تفاوت که درون آن یک ماژول غشای فوق تصفیه قرار دارداین ماژول امکان جداسازی لجن و مایع را با استفاده از غشاها فراهم می کند و مزایای مهمی نسبت به صاف کننده های ثانویه سنتی دارداین گزینه برای مکانهایی است که فضای کمی دارند.

·         BIOCARB این فرآیند توسط Condorchem Envitech ثبت شده است و بر اساس توسعه یک راکتور هوازی بستر ثابت پر از لیگنیت گرانول است. فیلتر پرس کربن ، جذب و به عنوان پشتیبانی از بیوفیلم عمل می کنند و همچنین میکروارگانیسم ها را با مواد معدنی و عناصر کمیاب تغذیه می کند. از طرف دیگر ، فرآیند جذب با غلبه بر قله های بار ناشی از آلاینده ها و افزایش زمان ماندگاری آلاینده ها در داخل راکتور ، این فرآیند را دو برابر می کند تا تجزیه ترکیبات آلی پایدار امکان پذیر شود. نشان داده شده است که راکتور به ویژه در سیستم ضد عفونی  آلودگی هایی که تجزیه بیولوژیکی آنها دشوار است و رنگی هستند موثر است. علاوه بر این،بی حرکتی زیست توده در سطح زغال سنگ قهوه ای اجازه می دهد تا  پکیج تصفیه فاضلاب هوازی و فیزیکوشیمیایی در یک مرحله انجام شود. به عبارت دیگر ، این یک فرایند  پکیج تصفیه فاضلاب هوازی فیزیکوشیمیایی است.

·         دیسک های بیولوژیکی: این فرایندی است که در آن زیست توده بی حرکت می شود ، همانطور که در بسیاری از راکتورهای بیولوژیکی با فیلم ثابت اتفاق می افتد. به طور خاص ، آن را به مجموعه ای از دیسک ها (که به آنها کنتاکتورهای بیولوژیکی چرخشی نیز می گویند) متصل می شود که در اطراف یک محور افقی واقع در داخل راکتور می چرخند. بر روی این محیط ، به تدریج یک فیلم از زیست توده باکتریایی تشکیل می شود که از مواد آلی محلول موجود در فاضلاب به عنوان بستری برای متابولیسم خود استفاده می کند. هنگامی که سطح دیسک با هوا تماس می گیرد ، زیست توده چسبیده به دیسک اکسیژن مورد نیاز برای تجزیه مواد آلی موجود در فاضلاب را در طول دوره غوطه وری می گیرد.

·         فیلتر پرس باکتریایی: پساب تخلیه شده از لجن ، تصفیه خانه فاضلاب شده در قسمت بالای فیلتر پرس توزیع می شود و با یک لایه پشتیبانی پر می شود ، که می تواند به عنوان مثال شن و ماسه باشدبا پایین آمدن آب از طریق حفره های بینابینی فیلتر پرس ، مواد آلی در اثر رشد زیست توده متصل به ذرات محیط فیلتر پرس تجزیه می شوند.

·         فیلتر پرس تخت متحرک (LBF): زیست توده ، که مواد آلی را تجزیه می کند ، به صورت بیوفیلم متصل می شود تا با سطح مخصوص بالا (فیلتر پرس باکتری) پشتیبانی کنداین ساپورت ها در حرکت مداوم درون راکتور بیولوژیکی بستر متحرک غوطه ور می شوند.



سیستم بی هوازی

تصفیه بی هوازی باعث تجزیه مواد آلی در غیاب اکسیژن می شوداین واقعیت به این معنی است که تولید لجن در مقایسه با فرآیند هوازی و تولید بیوگاز بسیار کم است ، که می تواند بسیار ارزشمند باشداز طرف دیگر ، حذف مواد مغذی نه تنها از طریق یک فرآیند بی هوازی امکان پذیر است.

·         BIOCARB فرآیند بیولوژیکی هوازی بیوماس ثابتنظافت بسیار کارآمد و کاملیک گزینه عالی در بسیاری از موارد.

·         راکتور UASB:  فرایند بی هوازی ایده آل برای فاضلاب با بار آلی بالاهزینه های جاری بسیار کم.

·         راکتور RAFAC:  فرآیند بی هوازی برای کنترل بارهای آلی زیاد بهینه شده استیک روند بسیار رقابتی.

Top of Form


تصفیه بی هوازی : مزایا و معایب

هضم بی هوازی شامل مجموعه ای از فرایندهای میکروبیولوژی، در غیاب اکسیژن، است که ترکیبات آلی را به متان و دی اکسید کربن تبدیل می کنند. طی این فرایند CO2 موجود به عنوان پذیرنده الکترون مورد استفاده قرار گرفته و نیاز به اکسیژن جهت پذیرش الکترون را مرتفع می سازد. مراحل اصلی تصفیه بی هوازی شامل هیدرولیز، تخمیر(اسیدسازی)، و متان سازی می باشد.

مزایای فرایند تصفیه بی هوازی
نیاز به انرژی کمتر: در فرایند هوازی، به ازای حذف 
COD 1kg  ،به kWh 0.75-0.5 انرژی نیاز است.

امکان استحصال انرژی از گاز متان تولیدی: ارزش انرژی متان 8.kJ/L 35 در شرایط استاندارد می باشد. همچنین در برخی از منابع گفته شده که در فرایند بی هوازی، به ازای حذفCOD 1Kg
 ،
kWh 1.16 انرژی تولید میشود.

تولید بیومس (لجن) کمتر درفرایند بی هوازی: تولید لجن درفرایند بی هوازی فقط 20% لجن تولیدی در فرایند هوازی است. در تصفیه بی هوازی نسبت به تصفیه هوازی، جزء BODL فاضلاب مورد استفاده برای ساخت سلولها به مراتب کمتر است، چون میزان انرژی استحصالی از انتقال الکترون از BODL به متان پایین است. در تصفیه هوازی تا نیمی از BODL فاضلاب به سلولهای باکتریایی تبدیل می شود که مشکل قابل ملاحظه و هزینه آفرین دفع لجن را در پی دارد. در تصفیه بی هوازی فقط 5 تا 15% BODL به جامدات بیولوژیکی تبدیل می شود و بنابرین مشکل دفع به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. در برخی از منابع مقدار تولید بیومس در تصفیه هوازی Kg VSS/Kg COD 0.45-0.35 و در تصفیه بی هوازی Kg VSS/Kg COD  ه 0.05-0.15 آمده است.

نیاز به مواد مغذی (نیتروژن و فسفر)کمتر: ساخت بیومس مستلزم وجود مواد مغذی نظیر نیتروژن و فسفر می باشد.در فرایند بی هوازی به 20% مواد مغذی لازم برای فرایند هوازی نیاز است.با توجه به تولید بیومس کمتر در سیستمهای بی هوازی و به خاطر سرعت پایین تر سنتز بیومس، فرایند بی هوازی

[ بازدید : 11 ]

[ چهارشنبه 9 تير 1400 ] 23:33 ] [ عاطفه ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]